Субота, 18.11.2017, 17:29
Вітаю Вас Гість | RSS
Макарівський НВК "ЗОШ І ст. - районна гімназія"
Меню сайту
Статистика

Индекс цитирования Seo анализ сайта

Счётчик тиц pr


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Оцініть наш сайт
Оцінка сайту
Всього відповідей: 99
Головна » 2017 » Жовтень » 31 » «Лабораторія невирішених проблем»
10:43
«Лабораторія невирішених проблем»

«Лабораторія невирішених проблем»

(ділова гра для

класних керівників 9-11 класів)

з теми «Попередження конфліктних

і стресових ситуаційу контексті
саморозвитку особистості»

     Конфлікти в школі є невід’ємною складовою навчального процесу. Сам по собі конфлікт між однолітками не є чимось незвичайним. Такий конфлікт укладає в собі можливість особистісного зростання, оскільки зростає необхідність вчитися, відстоювати свою позицію перед однокласниками, мати власну точку зору з якого-небудь питання. Часто конфлікти в школі носять епізодичний характер, тобто спалахують час від часу між всіма учнями. Дитина, потрапивши в дитячий колектив, повинна навчитися жити за його законами. Не завжди відразу вдається зробити це безболісно і легко.

     Як і у всякого явища, у конфліктів в середовищі однокласників є свої підстави. Найчастіше конфлікти виникають між учнями одного класу і базуються на невідповідності характерів, зіткнення різних думок з того чи іншого питання. Найбільше конфліктів припадає на підлітковий період. Вік тринадцяти – шістнадцяти років характеризується підвищеною вразливістю, підозрілістю і тривожністю. Одне необережне слово може спровокувати розвиток конфлікту. Юнаки і дівчата в цьому віці ще не володіють достатньою терпимістю і толерантністю по відношенню до оточуючих. Вони все бачать у чорно-білих тонах і будь-якому явищу дають власну оцінку. Вирішення таких конфліктів в деяких випадках вимагає участі батьків у житті дитини. Які ж основні причини виникнення конфліктів у середовищі школярів?

     Найбільш частою причиною розвитку конфлікту стає боротьба за можливість бути головним серед однолітків. Дитина, що має лідерські якості характеру, буде прагнути продемонструвати оточуючим свою силу. Хлопчики, найчастіше, доводять власну перевагу за допомогою фізичної сили, а дівчатка вчаться витончено маніпулювати. У будь-якому випадку відбувається боротьба за авторитет. Підліток всіма силами намагається бути почутим і тим самим задовольнити свою глибинну потребу у визнанні. Цей процес не можна назвати швидким і спокійним. Іноді проходять роки, перш ніж дитина зрозуміє, які методи є допустимими, а від яких краще відмовитися.

     Іншою причиною гострого конфлікту з однолітками є множинні образи і нерозуміння. Ситуація, коли в класі кривдять слабкого і беззахисного, сьогодні, на жаль, не рідкість. Конфлікт, сформований необхідністю відстоювати свою індивідуальність, призводить до формування у особистості таких якостей як недовіра і замкнутість. Шкільний буллінг шкідливий не тільки для того, над ким постійно знущаються, але й для інших учнів. Підлітки спостерігають картину неприємних агресивних дій, за яким часто стоїть повна безкарність.

     Образи серед учнів одного класу обов’язково призводять до вираженого конфлікту. Яка б не була причина яскравих розбіжностей – вона вимагає обов’язкового дозволу. Діти не вміють приховувати своїх почуттів, вони хочуть розібратися в ситуації негайно. При цьому страждає дисципліна, загальна атмосфера в колективі. Вчителі скаржаться на те, що учні стають некерованими і агресивно налаштованими.

    Також важливою причиною конфлікту в класі стає перша закоханість. У період пубертата підлітки починають цікавитися однолітками протилежної статі. Відбувається своєрідний сильний стрибок у розвитку. Хлопець чи дівчина просто не можуть продовжувати жити по-старому. Вони починають шукати додаткові можливості сподобатися, справити враження. Нерозділені почуття можуть привести до драматичного результату: апатії, внутрішньої спустошеності і небажання відкривати кому-небудь глибину своїх переживань. Треба сказати, що в цьому віці нерозділене кохання зустрічається дуже часто.

     В період перших залицянь багато підлітків стають нервовими і дратівливими. Відбувається це з тієї причини, що у них ще є мало досвіду для побудови довірливих відносин. Разом з тим, кожна молода людина у віці від п’ятнадцяти років потребує близьких відносинах, хоче досягти максимального розуміння і бути почутим оточуючими. Невідповідність власних почуттів з реальністю призводить до виникнення відкритих конфліктів, які потребують негайного вирішення.

     У зв’язку з вищевикладеним, 25 жовтня на базі районного методичного кабінету відділу освіти, фізичної культури та спорту Макарівської районної державної адміністрації відбулася ділова гра «Лабораторія невирішених проблем» з теми «Попередження конфліктних і стресових ситуацій у контексті саморозвитку особистості» за участі практичного психолога Макарівського НВК «ЗОШ І ступеня – районна гімназія» Кравець М.В. Психолог спочатку показала класним керівникам 9 – 11 класів презентацію з теми «Методики аналізу та вирішення конфліктів». Після цього була проведена ділова гра з елементами тренінгу, на якій вчителі обговорювали запропоновані конфліктні ситуації, про які говорилося раніше, та шляхи їх вирішення.

 


Автор статті: Практичний психолог Кравець Марина Володимирівна

 
 

 

Переглядів: 115 | Додав: Admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання  

Корисні посилання
Погода

волог.:

тиск:

вітер:


Макарів © 2017

Макарівський НВК "ЗОШ І ст. - районна гімназія"

08000, Київська область, Макарівський район, смт. Макарів, вул. Ватутіна, 10; тел. 045 (78) 5-26-68; @-mail:makgymnasia@i.ua